Fremgangsmåte ved reklamasjon
Ved reklamasjon ber vi om at Reklamasjonsskjemaet fylles ut med følgende opplysninger:
- Varmepumpe type
- Serienummer / tilvirkningsnummer
- Installasjonsdato / igangkjøringsdato
- Navn og adresse på installatør.
- Navn og adresse der varmepumpen er installert.
- Beskrivelse av feil, utfyllende informasjon.
- Alarmkode som vises i displayet.
- Beskrivelse av utført reparasjonsarbeid.
Reklamasjonskjema og faktura som ikke inneholder disse opplysningene vil bli returnert for å få utfyllende opplysninger.
Feil som ikke skyldes Thermia
Et varmepumpeanlegg består i hovedsak av 3 deler. Kald side, varm side og selve varmepumpen. Det er bare varmepumpen som har instrumentering og logikk som fanger opp feil i varmeanlegget. Varmepumpen fanger opp slike feil for å unngå at varmepumpen er aktiv under forhold som kan skade komponenter i varmepumpen.
Dersom det påvises installasjonsfeil eller feil utenfor varmepumpen som forårsaker reklamasjon eller skade på varmepumpen, vil vi belaste våre kostnader.